4 sterren·Jeugdboeken

Oscar en oma Rozerood – Eric-Emmanuel Schmitt

Korte inhoud:

De tienjarige Oscar schrijft vanuit zijn ziekbed brieven aan God. In die brieven, die sprankelen van levenslust, vertelt hij over oma Rozerood, een dame die hem regelmatig bezoekt en met hem praat over allerlei kleine en grote levensvragen. Oscars brieven geven een prachtige en ontroerende beschrijving van wat wellicht de laatste twaalf dagen van zijn leven zijn.

Oscar en oma Rozerood - Eric-Emmanuel Schmitt | 9789020413861 | Standaard  Boekhandel

Mijn mening:

Ik las dit boek(je) al eerder maar wou het graag nog eens herlezen. Ik herinnerde mij wel nog dat ik het een mooi boek vond maar wist niet meer precies waarover het ging. Door het terug te beginnen lezen, kwam het verhaal snel terug en ik denk dat ik het daardoor ook niet meer zo bijzonder vond als de eerste keer.
Het blijft natuurlijk wel een mooi verhaal. Het is zo mooi om te lezen hoe oma Rozerood met Oscar omgaat en hoe ze samen ‘avonturen’ beleven.

ISBN: 978-90-4500-477-8
Aantal pagina’s: 93
Uitgeverij Atlas

Dit boek telt mee voor de Verbeelding Book Challenge : Een boek dat je als kind leuk vond maar sindsdien niet meer herlezen hebt 

Plaats een reactie